lauantaina, marraskuuta 11, 2006

Ärsyttävimmät mainokset vol. 1

Urho lupaa. Aion tuoda julki tässä blogissa enemmän tai vähemmän tiuhaan tahtiin suomalaisten kuluttajien mielipiteitä ärsyttävistä mainoksista, sillä ne saavat allekirjoittaneen usein hymyilemään makeasti.

Ao. lainaukset ovat pyydystetty eräältä suurelta suomalaiselta urheilufoorumilta.

"Tuli mieleen, että tosta ISS:n mainoksesta sais aika hauskan markkinoinnin märkä uni / todellisuus -vastakkainasettelun, kun mainospätkästä leikkaisi suoraaan krapulaiseen siivoojaminnaan, joka vittuuntuneena potkii pölyjä pöydän alle kohteessaan. Kaiken kruunaisi vielä lopussa sekoileva vartijamartti, joka purkais agressioitaan alepan edessä kurittamalla jotain kaljavarasta leipomalla tämän naamaa asfalttiin."


"Mazda 3 mainos jossa auto on ylösalaisin Itäkeskuksen katossa. Siis haloo, kuka on se henkilö joka käy kouluja vuosikaudet, tekee näin paskan mainoksen ja saa siitä vieläpä rahaa? Kyseinen mainos on ehdottomasti yksi kaikkien aikojen kamalimpia tekeleitä, automerkki Mazdan arvo minun silmissäni laski entisestään."


"Coca-Colan uusi light-versio Zero ja sen ympärillä pyörivä mainoskamppanja v*tuttaa todella rankasti. Perusajatus on dude/dudette - lad/ladette - tematiikka, joka toimi vuonna 1998 American Pie:ssa yhdellä katselukerralla ja vähemillä ikävuosilla. Cokiksen kamppanjat ovat oksettaneet ennekin imelällä yliamerikkalaisuudellaan (joulupukki) ja aina pahemmaksi menee.

Kaikkia ko. tuotteen kohdalla käytettyjä sloganeita ja niiden positiivisia mielleyhtymiä en edes ymmärrä esim. "Miksei bileitä ja Zero morkkista". Täh, miksi ihmeessä hyvien bileiden jälkeen muka pitäisi olla morkkis vaikka olisi juonut vinettoa vaikka kuinka? Krapula korkeintaan.

Lisäksi jossain taisi olla "Miksei hyvää meninkiä ja Zero luonnonsuojelua". Tämä ylittää korniudessaan rajat jopa Coca-Colan kohdalla. En itse mikään puihinkahliutuja ole, mutta jos Coca-Colan kaltainen megakorporaatio päästelee tällaisia mainoksiinsa, niin oho.

Koko touhu tuo mieleen mielleyhtymiä Kanariansaarilla ördääviin rumiin ja kalpeisiin sikabritteihin."


"Tämä joku Sunsilk shampoo vai mikälie onkaan vituttaa kyllä äärettömästi aina kun se tulee, mainoksen lopuksi se mainosämmä huutaa vielä "SANSILK", voi helvetti."

Reply: "Jos en ihan väärässä ole niin tämä mainosämmä tottelee myös nimeä Kari Hietalahti."


Urho kuittaa tältä erää.

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Minä vaihdan kanavaa aina kun radiosta tulee mikä tahansa Pohjolan mainos, jossa on Pohjolan mies. "Tarmoo!" Kääks!