Antti Huttunen ja MOS tekee paluun
Mainonta on syvältä -blogin jo kerran haudannut Antti Huttunen päättää näyttää M&M:lle mistä kana pissii. Urho tukee täysin Antin aikeita ja siksi julkaisee oheisen tiedotteen.
Kysymys M&M-lehden suuntaan: Jos väittää olevansa tämän maan mainonnan ja markkinoinnin ykkösjulkaisu, niin miksi lehti ei huomioi alan valtakunnan ykkösblogia millään tavalla?
Tammikuussa 2006 sai alkunsa Mainonta on syvältä –blogi. Mainosalan pilkuistaan pääsemättömiin leopardeihin väsynyt copywriter päätti kokeilla, millainen ympäristö blogosfääri on.
Reilu puoli vuotta myöhemmin odotukset olivat moninkertaisesti ylittyneet.
- Kymmeniätuhansia lukijoita, puolisataatuhatta sivunäyttöä! Ja blogipaidat, ne menivät kuumille kiville, sanoo Antti Huttunen, mies pahamaineisen blogin takana.
– Lisäksi lasken meriitiksi sen, ettei asemaansa ylikorostava M&M-lehti maininnut blogia kertaakaan sivuillaan, kyllähän sellainen nousee hattuun, jos kerran jo pienemmät palkinnot alan kilpailuista joillekin muille, hän jatkaa.
Markkinoinnin opiskelijat, mainosalan ihmiset ja tavalliset kadun miehet ja naiset seurasivat blogia ja myös kommentoivat asioita, nimellä tai nimettöminä.
- Parempihan se on, että edes puun takaa laukoo, kuin pitäisi turpansa kiinni. En väitä olevani oikeassa kaikessa, mutta en ole väärässäkään. Turbulenssi ja sopiva provokaatio on tässä se juttu, Antti sanoo rennosti hymyillen ja sentteri pystyssä.
Lukijoita blogi keräsi kaikista itseään kunnioittavista mainostoimistoista. Pääsääntöisesti siten, että oikeasti innovatiiviset yritykset olivat myös aktiivisimmin edustettuina.
Kaikki tarinat sisältävät alun ja lopun. Jokainen kampanja alkaa ja päättyy. Päätyttyäänkin päivittämätön blogi keräsi satoja ja taas satoja lukijoita viikossa.
- Uskon vakaasti, että ala kaipaa sitä idioottia, joka sanoo ääneen, jos keisarilla ei hänen mielestään ole vaatteita, sanoo Antti.
– Siksi Mainonta on Syvältä kaksi tulee pyyhkimään pöydän 70 % tuuheampana ja tarvittaessa tuplasti vittumaisempana. Kyllä, huhut ovat totta, jatko-osa tulee, Antti naureskelee.
Tulevasta hänellä on suuret luulot:
- Pian koko Suomi kuiskii Mainonta on Syvältä II:n lähestyvästä ensi-illasta. Ja siitä, kuinka sitä ensimmäisen osan maineteoilla ratsastaen sitä härskisti mainostetaan muissa blogeissa. Virittäydy tunnelmaan, valmistaudu väistämättömään. Muutaman viikon päästä maailma ei ole entisensä. Asiasta saa mainita niin monelle kuin vain pystyy, katsotaan, millainen on blogosfäärin voima, sanoo Antti ja tähyää mystisesti tulevaisuuteen. Siellä on jotain kirkasta, ilmeisesti subjektiivista hölmöilyä, koska hän asettaa kätensä häikäisysuojaksi.
29.11. kello 17 pamahtaa osoitteessa http://babylonhelsinki.blogspot.com
1 kommentti:
Huomio muuttunut Uuden Ajanlaskun (tm) ajankohta, 29.11. klo 17.00
Lähetä kommentti