torstaina, heinäkuuta 27, 2006

Viisas pääsee halvemmalla

Suomalaiset yritykset ja mainostoimistot toimivat edelleenkin valitettavan vanhanaikaisesti. Ostetaan 10 x 10 cm kokoinen mainostila valtalehdestä (HS, Iltalehti tai Ilta-Sanomat), ja maksetaan siitä aivan älyttömät summat rahaa. Nykyaikainen yritys on viisas ja keskittää mainontansa internetiin, maksaa kontaktista 10 - 20 senttiä, eikä tuhlaa rahojaan Iltalehden iltatytön viereen sijoitettavaan plänttiin.

Internetissä voi mainostaa monella tapaa. On sivustojen sisältöön kohdistettavaa tekstimainontaa, bannereita jne. Tiesitkö, että tekstimainos on 10-20 kertaa tehokkaampi kuin tavallinen banneri? Tavallinen surffaaja osaa katseellaan ohittaa välkkyvän bannerin sivustolla.

Tehokkain tapa mainostaa on sivuston sisältöön kohdistettava tekstimainos, josta maksetaan klikkauksista (ts. kontakteista). Toinen erittäin tehokas tapa mainostaa internetissä on hakukonemarkkinointi. Kaikki varmasti tietävät esim. Yahoon, Googlen tai MSN:n hakutulosten ohessa olevat tekstimainokset. Myös nämä mainokset kohdistetaan hakusanoihin.

Esimerkki yrityksestä joka tarjoaa teksti- ja hakukonemainontaa on Overture. Toinen, tunnetumpi Google ja sen ohjelma AdWords (linkki sivupalkissa).

Rekisteröidy Overturen asiakkaaksi tästä

Ei kommentteja: